Mentő az árokban, havazik, csúsznak az utak, balesetek sorozatban

kiskpHajdúszoboszló-Nádudvar közötti útszakaszon, a Keleti főcsatorna előtt 3 km-re Nádudvar felé, személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt. Egy személygépkocsi árokba csúszott, két személy sérült, a sérülés foka egyelőre ismeretlen. A helyszínre tartó mentőautó a baleset helyszínétől nem messze, ugyancsak árokba csúszott. A járműben tartózkodó mentőápoló és gépkocsivezető sérült, a sérülés foka egyelőre ismeretlen. A baleset helyszínelése idejéig a forgalom rendőri irányítás mellett félpályán halad.

 

DSC_0020

 


Fel kell hívni a közúti forgalomban résztvevők figyelmét, hogy mindig az időjárási, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, alkalmazkodjanak a megváltozott látási és útviszonyokhoz, tekintettel a havas időjárásra. Nagyobb követési távolság tartásával megelőzhetőek az erre az időszakra leginkább jellemző balesetek. Lassabb, körültekintőbb, előrelátóbb vezetéssel előzzék meg a baleseteket.

DSC_0026

 


A síkos utakon való fékezés teljes összpontosítást kíván, ráadásul a fékút télen általában hosszabb, mint optimális fékezésnél. Amennyiben a kocsiban nincs blokkolásgátló (ABS), úgy a kerekek gyorsan leblokkolnak, a jármű kormányozhatatlanná válhat és könnyen kicsúszhat. Ilyenkor lábunkat vegyük le a fékről, hozzuk egyenesbe az autót, és csak akkor fékezzünk, amikor az autó már újra a kívánt irányban áll.

DSC_0031

 


A csúszós, jeges utakon való biztonságos közlekedéshez téli gumikra van szükség. Még akkor is téli abroncsokkal induljunk útnak, ha éppen nincs hó. A nyári gumi már +7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes lehet. A téli gumit ezzel szemben úgy fejlesztették ki, hogy alacsony hőmérsékleten megnő a tapadási értéke. Ezek az abroncsok különleges anyagból készülnek, speciális bordázattal vannak ellátva, és rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak. Téli gumival rövidebb a fékút is. A nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 barral legyen magasabb, mint a nyári abroncsokban, mert a túl alacsony nyomás befolyásolja a profil öntisztuló képességét..

DSC_0033

 


DSC_0040

Heves hóesés vagy fagyott hótakaró esetén jó szolgálatot tehet a hólánc, melyet érdemes a hajtott tengelyen lévő kerékre rakni, így kormányozható marad az autó. A hólánc feltételét és levételét érdemes még otthon kipróbálni, hogy a gyakorlatlanság ne okozzon problémát a hidegben. Ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek készenlétben kell tartani a hóláncot a tél beköszöntével, de azt tudni kell, amennyiben a „Hólánc használata kötelező” táblát kihelyezik, az adott úton - a „Hólánc használata kötelező vége” tábláig - csak olyan járművek közlekedhetnek, amelyek legalább egy hajtott tengelyén a gumiabroncsok hólánccal vannak felszerelve. Amennyiben e korlátozó jelzőtáblát közúti határátkelőhelyen helyezték el, csak azok a járművek léphetnek be a Magyar Köztársaság területére, amelyeken készenlétben van legalább egy hajtott tengely gumiabroncsainak felszereléséhez szükséges hólánc. Hóláncot csak havas, jeges úton szabad használni.

DSC_0042

 


DSC_0045

 


DSC_0046

DSC_0048a


Kelemen Éva r.hadnagy szóvivő

Szoboszlói Színes– Buzási László

A helyi hírek forrása mi vagyunk! – Minden jog fenntartva

www.szoboszloihirek.hu